2008. december 23., kedd

A fogyasztói társadalom előnyös is lehet...

Na neeeeee Homa Péter, ne nyomd itt nekünk az ideológiai rizsát, tegyél csak fel minél több babás képet, a véleményedet meg tartsd meg magadnak! - mondhatjátok. Na ja. Csakhogy álljunk meg egy szóra!

Épp kéjes bevásárlásomat intézem az újpalotai Tescoban, amit utálok, mert nagyon szegény az áruválasztéka. Ma épp kartonpapírt nem kaptam, meg celluxot. Máskor meg mást nem. Na de amint épp sompolygok a kenyérpult felé, mit látok? Egy akciós kosár, rajta a felirat: 50%. Na mondom, ezt megnézem, bár pénzem úgysincs, felesleget meg nem veszek, de azért...

Ne félj, mindjárt másképp gondoltam, amikor megláttam az árcimkét: 50% kedvezmény igen, az angol DVD szótár 30 Ft helyett most csak 15 Ft!!! Egy pillanatra azt hittem, időutazásban vagyok, tudtomon kívül visszaröppentem a szocializmusba. Aztán eszembe jutott, hogy ilyen olcsón még Fabrik se tudna, ami pedig nagy szó! Csak ez után jutott eszembe, hogy téves is lehet az ár, pl. lemaradt két nulla a végéről. Vagy egy. Megtöröltem a szemüvegem, de még mindig 15 Ft volt. Rohanok az árukód olvasóhoz, de az nem ismeri fel. Megyek a pénztárba, direkt mondom a pénztárosnak, nézzük már meg, ez tényleg 15 Ft? Azt mondja, annyi, ha ez van ráírva!

Na egyből megvettem vagy hatot, ennyi pénzért egyáltalán nem felesleges, jó helye lesz még annak akár ajándéknak is (valakinek már egyet meg is ígértem, bevallva, hogy ez bizony 15 Ft volt).

Belenéztem, 5 témakörben témakörönként 40-60 szót tanít meg ábrával, leírással, kiejtéssel, majd ezt szituációkban (rajzokon) gyakoroltatja, ismétli. Ennyi pénzt egészen biztosan megér!

Az ügy csattanója, hogy ráleltem 99 Ft-ra leértékelt akciós Luminarc helyes kis zöld üvegtányérokra is, gondoltam, 4 ebből is jöjjön, ha már ilyen jó napunk van. Hát jött is, darabonként 399 Ft-ért, itthon vettem észre. A végárból nem tűnt fel, mert több dolgot is vásároltam.

Tanulság: ne hagyd, hogy egy 15 Ft-os nyelvoktató DVD-től annyira bepárásodjon a szemüveged a meghatódottságtól, hogy egy másik akciós árra ne kérdezz rá a pénztárnál!!! :)

2008. december 22., hétfő

T-Mobile - fejlemény

Azt ígértem, ideírom a választ T-Mobile ügyben.

Az ügyfélszolgálat válasza szerint az SMS értesítő szolgáltatást saját magam kapcsoltam ki tavaly a szolgáltatás megkötését követő két hét múlva!!! Hát ez nagyon meglep! Nem értem, miért tettem volna, hiszen egészen a mai napig azt hittem, ez részemről aktív! Logika sincs benne...

Nem akarok összeesküvés elméleteket gyártani, elfogadom a T-Mobile válaszát azzal, hogy részemről ez bizonyára valami tévedés volt.

Persze ettől még mindig nem kaptam választ arra, hogy mi van a megszűnt GPRS szolgáltatás SMS értesítésének megszűntével kontra megtévesztés...

2008. december 19., péntek

Műtermi képek Nickiről

Vasárnap voltunk egy gyermekfotózáson a Brendon Caféban. Ha már ilyen csendes a blogom mostanában, akkor pár fotót hadd mellékeljek a Nicki-rajongóknak azok közül, melyek ott készültek. (Egyébként magánvéleményem, hogy a fotósnak még kell pár év, hogy profi legyen, addig szerintem érdemes más gyermekfotósokhoz mennetek.)


A képek szokás szerint kattintásra nagyíthatóak. (Némelyikük túl kontrasztos lehet, de ez nem az eredeti kép, hanem az IrfanView képkezelő program automatikus színegyensúlyi korrekciója. A kézi állítgatással meg nem akartam tökölni így éjszaka idején... Meg hát kint mégiscsak dübörög a pénzügyi válság, hogy nézne ki, hogy én itt a meleg szobában tapintatlanul pixelezek...)






Már megint egy problémás szolgáltató! Most épp: T-Mobile

Részletes leírás helyett az alábbiakban egyszerűen beillesztem a T-Mobile-nak leírt panaszlevelemet, minden részlet benne van. Nem csak azért teszem ki, mert ez történt velem, hanem azért is, hogy Veletek ez ne fordulhasson elő!

"50 MB GPRS csomagom volt, melyen az elmúlt hónapban +200 MB túlhasználat keletkezett, mely miatt a csomag 1.890 Ft-os havidíján felül további mintegy 20.000 forintot kell(ett) fizetnem.

A túlhasználat azért keletkezett, mert - mint a telefonos ügyfélszolgálatnál tett reklamációmra közölték - az értesítő SMS, mely a csomagban foglalt ingyenes kvóta felénél, illetve egészének
felhasználásánál érkezik, csak az élő csomagokra szól, s mivel az enyém már lezárt csomag, ott nincs SMS küldés. Ezért nem is kaptam ilyen SMS-t, így jóhiszeműen jelentős túlhasználatot értem el. (Az ügyet bonyolítja, hogy az 50 MB-os csomaghoz +150 MB ingyen járt akciósan, így összesen 200 MB ingyen forgalmam volt eddig, de az SMS-t természetesen 25, illetve 50 MB forgalomnál vártam, tehát a csomag eredeti ingyenes adattartalmának felénél, illetve egészénél.)

- Első kérdésem, hogy MIÉRT nem jár az SMS a lezárt GPRS csomagokra???

- Második kérdésem, hogy KI ÉRTESÍTETT ENGEM, A FELHASZNÁLÓT ennek
megszüntetéséről???

Remélem, nem az lesz a válasz egy ilyen fontos szolgáltatás esetében, hogy apró betűkkel ott volt a Díjszabásban! Az ügyintéző azt mondta, hogy "biztosan" értesítettek minden felhasználót. Hát engem biztosan nem, mert arra emlékeznék! A fene akart volna 20.000 Ft-ot fizetni egy néhány napos vidéki mobilinternetért, amikor ott volt a vezetékes internet a lakásban!

A reklamációm lényege, hogy én jóhiszeműen használtam a szolgáltatást és fogalmam sem volt arról, hogy már húszezer forintnál tartok, mert tudtam erről az SMS forgalomértesítő szolgáltatásról és nyugodt voltam, hogy kapok értesítést a túlhasználat előtt!

Ügyfélként nem tudom elfogadni a T-Mobile azon érvelését, hogy az SMS szolgáltatás csak tájékoztató jellegű, ezért nem képezheti reklamáció alapját. Ez egy LÉNYEGES szolgáltatás és a fő információ tartalma nem az éppen felhasznált adatmennyiség, mert az valóban tájékoztató
jellegű, hanem maga az értesítés, hogy a csomagba foglalt ingyenes forgalom nagyságrendileg a felénél áll, ill. elfogyott!

Azt sem tudom elfogadni, hogy a T-Mobile többféle lehetőséget biztosít az adatforgalom lekérdezésére, mert ha én arra számítok, hogy kapok egy SMS-t úgyis, akkor nem fogom nézegetni, hogy éppen hol tart az adatforgalmam! (Még sohasem léptem túl ugyanis emlékeim szerint, de ennyivel egészen biztosan nem!)

A telefonos ügyfélszolgálat tanácsára most váltottam 80 MB-os csomagra, ahol kapok majd SMS-t, de ugye itt is csak addig, amíg ezt a csomagot is ki nem vonják a forgalomból! (Amikor megrendeltem, az 50 MB-os csomag is élő volt!) Aztán egy szép napon ezt a 80 MB-os
csomagot is kivonják majd a forgalomból, és ezzel megint megtévesztenek majd jó sok ügyfelet az SMS értesítő csendben történő megszüntetésével. Vagyis hiába váltottam erre a csomagra, többé sosem használhatom nyugodt szívvel a szolgáltatást, mert sosem tudhatom, mikor varrnak a nyakamba túlhasználat miatt újabb költségeket. Vagy: nézegethetem a nettó forgalmam rendszeresen, amikor netezek, és ha nagyon megugrott, akkor külön pénzért még le is kérdezhetem, hogy ez nem épp az adatforgalmam miatt történt-e!

Ezt én tisztességtelen szolgáltatói magatartásnak tartom! Úgy érzem, MEGTÉVESZTETTEK, ezért azt tartanám eme reklamációm tisztességes lezárásának, ha

1) vagy jóváírnák a csomagba foglalt adatmennyiségen felül számlázott díjat,
2) vagy ezt a jövőben a GPRS szolgáltatás havidíjaira elhasználhatnám 10 hónapon át (az ugyanis nem valószínű, hogy a csomagban foglaltakon túl fogok forgalmazni, ezért kérem a havidíjra!)

Természetesen én cserébe vállalnám, hogy ezentúl ilyen reklamációval nem élek, tehát ha ezek után is túllépném az ingyenes kvótámat, arra egy ilyen eset után már nem mondhatnám, hogy megtévesztettek!

A számlát - jóhiszeműségem bizonyításaképpen - már kifizettem, így ez a bevétel megjelent Önöknél.

Köszönöm, ha válaszolnak!"

Eddig az idézet. Eléggé eltökélt vagyok, hogy ha nem kapok megfelelő választ, akkor NHH-hoz, illetve (megtévesztés címén) a GVH-hoz fordulok.

Majd leírom ide, hogy mi lett az ügy vége.