2008. február 13., szerda

Magyarok világszerte...

Egyszer hallottam, hogy annyi magyar van külföldön, hogy vigyázni kell például egy liftbe beszállva se mondjunk semmi számunkra terhelőt, hátha értik.

Több éve szemezek egy rövidhullámú rádiókészülékkel, melyet gondos körbenézést követően most úgy tűnik, végre sikerül megvennem. Igen ám, de ez csak az Egyesült Államokban kapható, senki sem hozza be az országba és nincs közeli viszonteladó sem. Így hát megrendeltem az interneten, ahogy kell, és az egyszer használatos hitelkártyaszámommal fizettem ki.

Igen ám, de tegnap azt vettem észre, hogy az összeg visszakerült a számlámra, és aggódni kezdtem, nem utasították-e vissza a tranzakciót. Írtam a cégnek egy aggódó levelet a megrendeléssel kapcsolatban, nagy nehezen összekapva angol tudásomat (+webforditas.hu), mire kaptam egy választ - magyarul: a megrendelés sikerült! :)
Kérdésemre a vonal túloldalán lévő, magyar vezetéknevű Péter elárulta, hogy épp Izraelből segít szüleinek a cég internetes levelezésében, de az anyukája magyar és ha felhívom a céget, beszélhetek vele magyarul is. Anyukája - férjével - a cég tulajdonosa. Istenem, ők gyártják a világ egyik legjobb rövidhullámú vevőkészülékét! :)
Elcsodálkoztam, milyen kicsi a világ, és mennyi helyen vannak még magyarok a nagyvilágban!

Egy sikamlósabb történet jutott eszembe, mely szerint Zoli barátommal épp heves sörivó versenyben voltunk a müncheni sörfesztiválon, mikor egyszer csak jelezte a sör, hogy overfill, jön vissza. Rohanok ki a sátrak közé, és a sötétben már jön is ki belőlem, ami ilyenkor szokás, és persze most is van benne répa, kötelező elem. :) Egyszer csak észlelem, hogy nem vagyok egyedül. Felnézek, s akkor látom, hogy az alkotásomat szépen végigszemlélte egy alak a sötétben. Kissé bosszúsan, inkább magamnak megszólaltam:
- Most mit nézel? Magyar vagyok...
Mire érkezett a válasz:
- Hát azt látom! :)

1 megjegyzés:

FaBRiK írta...

Régóta mondogatom, hogy az hogy a sör malátából meg búzából kézül, nagy átvágás.

Minden alkohol répából készül. Sőt, mivel az alkohol erjedéses úton "terem" és bizony ehhez a cukor hozzájárul, így rájöttem: répacukor.