2010. április 14., szerda

A fogyókúra egy speciális fajtája...

Sokat írtam a fogyókúráról. Most egy speciális, nem várt ételkerülési módszert ismertetek, melyet ma fedeztem fel véletlenül.

Rengeteg tésztám van, így tegnap kitaláltam, hogy akkor most tésztát eszünk, hiszen rég ettem. Olaszosra vettem a figurát, negyed kiló darált húst pároltam és bolognai szószt csináltam mellé, előre ledarált sajttal. Tegnap bezabáltam belőle, majd úgy gondoltam, a maradékot megeszem ma. Mikróban felmelegítettem a tésztát és a szószos husit egy lapostányérban. Kivettem, rátettem a reszelt sajtot, majd úgy gondoltam, megbolondítom egy kis zöld paprikával is, azokat is rákarikáztam. Egész guszta volt. Már nagyokat nyeltem.

Megfogtam a tányért, s elindultam a szobába, hogy kulináris élményekben részesüljek. Több ezerszer átléptem már a szobába vezető lépcsőn anélkül, hogy gondot okozott volna. Hát miközben fogtam a tányért, és léptem fel, valahogy kivételesen beakadt a lábam. A tányér volt az első, mely a súlypontom drámai hirtelenségű, kompenzálhatatlan eltolódása miatt meg akart válni tőlem. Természetesen minden tőlem telhetőt megtettem a pánikhelyzet menedzselésére, ez azonban nem járt kielégítő eredménnyel.

A tányér előbb kiborult, teljes tartalmát a földre öntve, majd maga is a földre esett, s összetört. Ezt nem akartam elhinni. A földön feküdve több másodpercig némán szemeztem a kiömlött kajával, abban reménykedve, hogy esetleg mégis álmodom.

De nem álmodtam. Ezért a döbbenet után egyszerűen összesöpörtem a kaját és az összetört tányért és kidobtam.

Ezt követően a megmaradt natúr tésztát sonka felvágott aprításával, s további zöldpaprika karikákkal próbáltam egyenesbe hozni, s finom is lett, de nem olyan finom, mint ami kiömlött.

De ezt a tányért már két kézzel fogtam, amikor beléptem a szobába.

Az esti táplálkozást így - inkább talán lelki, mint testi kárpótlásul - némi kissé odaégetett pilótakeksz egészítette ki. Holnap reggel meg mérlegen az igazság! :(

Nincsenek megjegyzések: