2008. december 19., péntek

Már megint egy problémás szolgáltató! Most épp: T-Mobile

Részletes leírás helyett az alábbiakban egyszerűen beillesztem a T-Mobile-nak leírt panaszlevelemet, minden részlet benne van. Nem csak azért teszem ki, mert ez történt velem, hanem azért is, hogy Veletek ez ne fordulhasson elő!

"50 MB GPRS csomagom volt, melyen az elmúlt hónapban +200 MB túlhasználat keletkezett, mely miatt a csomag 1.890 Ft-os havidíján felül további mintegy 20.000 forintot kell(ett) fizetnem.

A túlhasználat azért keletkezett, mert - mint a telefonos ügyfélszolgálatnál tett reklamációmra közölték - az értesítő SMS, mely a csomagban foglalt ingyenes kvóta felénél, illetve egészének
felhasználásánál érkezik, csak az élő csomagokra szól, s mivel az enyém már lezárt csomag, ott nincs SMS küldés. Ezért nem is kaptam ilyen SMS-t, így jóhiszeműen jelentős túlhasználatot értem el. (Az ügyet bonyolítja, hogy az 50 MB-os csomaghoz +150 MB ingyen járt akciósan, így összesen 200 MB ingyen forgalmam volt eddig, de az SMS-t természetesen 25, illetve 50 MB forgalomnál vártam, tehát a csomag eredeti ingyenes adattartalmának felénél, illetve egészénél.)

- Első kérdésem, hogy MIÉRT nem jár az SMS a lezárt GPRS csomagokra???

- Második kérdésem, hogy KI ÉRTESÍTETT ENGEM, A FELHASZNÁLÓT ennek
megszüntetéséről???

Remélem, nem az lesz a válasz egy ilyen fontos szolgáltatás esetében, hogy apró betűkkel ott volt a Díjszabásban! Az ügyintéző azt mondta, hogy "biztosan" értesítettek minden felhasználót. Hát engem biztosan nem, mert arra emlékeznék! A fene akart volna 20.000 Ft-ot fizetni egy néhány napos vidéki mobilinternetért, amikor ott volt a vezetékes internet a lakásban!

A reklamációm lényege, hogy én jóhiszeműen használtam a szolgáltatást és fogalmam sem volt arról, hogy már húszezer forintnál tartok, mert tudtam erről az SMS forgalomértesítő szolgáltatásról és nyugodt voltam, hogy kapok értesítést a túlhasználat előtt!

Ügyfélként nem tudom elfogadni a T-Mobile azon érvelését, hogy az SMS szolgáltatás csak tájékoztató jellegű, ezért nem képezheti reklamáció alapját. Ez egy LÉNYEGES szolgáltatás és a fő információ tartalma nem az éppen felhasznált adatmennyiség, mert az valóban tájékoztató
jellegű, hanem maga az értesítés, hogy a csomagba foglalt ingyenes forgalom nagyságrendileg a felénél áll, ill. elfogyott!

Azt sem tudom elfogadni, hogy a T-Mobile többféle lehetőséget biztosít az adatforgalom lekérdezésére, mert ha én arra számítok, hogy kapok egy SMS-t úgyis, akkor nem fogom nézegetni, hogy éppen hol tart az adatforgalmam! (Még sohasem léptem túl ugyanis emlékeim szerint, de ennyivel egészen biztosan nem!)

A telefonos ügyfélszolgálat tanácsára most váltottam 80 MB-os csomagra, ahol kapok majd SMS-t, de ugye itt is csak addig, amíg ezt a csomagot is ki nem vonják a forgalomból! (Amikor megrendeltem, az 50 MB-os csomag is élő volt!) Aztán egy szép napon ezt a 80 MB-os
csomagot is kivonják majd a forgalomból, és ezzel megint megtévesztenek majd jó sok ügyfelet az SMS értesítő csendben történő megszüntetésével. Vagyis hiába váltottam erre a csomagra, többé sosem használhatom nyugodt szívvel a szolgáltatást, mert sosem tudhatom, mikor varrnak a nyakamba túlhasználat miatt újabb költségeket. Vagy: nézegethetem a nettó forgalmam rendszeresen, amikor netezek, és ha nagyon megugrott, akkor külön pénzért még le is kérdezhetem, hogy ez nem épp az adatforgalmam miatt történt-e!

Ezt én tisztességtelen szolgáltatói magatartásnak tartom! Úgy érzem, MEGTÉVESZTETTEK, ezért azt tartanám eme reklamációm tisztességes lezárásának, ha

1) vagy jóváírnák a csomagba foglalt adatmennyiségen felül számlázott díjat,
2) vagy ezt a jövőben a GPRS szolgáltatás havidíjaira elhasználhatnám 10 hónapon át (az ugyanis nem valószínű, hogy a csomagban foglaltakon túl fogok forgalmazni, ezért kérem a havidíjra!)

Természetesen én cserébe vállalnám, hogy ezentúl ilyen reklamációval nem élek, tehát ha ezek után is túllépném az ingyenes kvótámat, arra egy ilyen eset után már nem mondhatnám, hogy megtévesztettek!

A számlát - jóhiszeműségem bizonyításaképpen - már kifizettem, így ez a bevétel megjelent Önöknél.

Köszönöm, ha válaszolnak!"

Eddig az idézet. Eléggé eltökélt vagyok, hogy ha nem kapok megfelelő választ, akkor NHH-hoz, illetve (megtévesztés címén) a GVH-hoz fordulok.

Majd leírom ide, hogy mi lett az ügy vége.


Nincsenek megjegyzések: