2007. október 21., vasárnap

Számhordozás

2007. október 21.

Úgy alakult, hogy át kellett vinnem az egyik Vodafone-os számomat a T-Mobile-hoz, hiszen most már nincs T-Com-os szolgálati mobilom, kénytelen voltam egy jó üzleti csomagot találni, melyet el is számolhatok költségként. Nekem a több órás, teljes piaci összehasonlítás eredményeképpen :) a T-Mobile Dupla Profit 60 díjcsomagja lett a legjobb, ha másokat is érdekel, hát íme: http://www.t-mobile.hu/vallalati/_uzleti_kedvezmenyek/dijcsomagok/dupla/index.shtml
Itt 1800 Ft a havidíj, a percdíj pedig havi 7.200 forintig bruttó 13,20 Ft bármilyen belföldi irányba, méghozzá bármikor, afelett meg 20,40 Ft.

1. sorbanállás: Amint elfogyott a Vodafone-s egyenlegem, gondoltam, átviszem a T-Mobile-hoz. Egy gyanútlan vasárnap délután elbattyogtam a Pólusba, hogy - amennyire én ismerem a folyamatot - a kiválasztott szolgáltatónál kezdeményezzem a számhordozást.
Egy nem túl szívélyes fiatal hölgyike közli velem, hogy az nem úgy megy, mert nekem először a Vodafone-hoz kell mennem egy nyilatkozatért. Mondom, hogy dehogy kell, ők is át tudják kérni. Erre ő: nem-nem, menjek csak szépen el a Vodafone-hoz, azt igazából úgy kell. Kérdem: a Pólusban van Vodafone? Tanakodnak a kolléganővel, végül: igen.

2. sorbanállás: az érintett Vodafone üzletben közlik velem, hogy ez csak márkaképviselet vagy mi, itt fényévek alatt lehet ilyesmit elintézni. Legközelebb a Duna Plaza van, azt javasolja. Gondolkodtam, visszamenjek-e a T-Mobile-hoz, hogy mégis kérjék csak át ők, de inkább nem akartam ezzel a mentalitással vitatkozni.

3. sorbanállás: az élet úgy hozta, hogy egy-egy barátomnak segítségképpen épp el kellett fáradnom a T-Mobile-hoz, úgyhogy megcéloztuk a West-Endet. Sorszámot húzok a Vodafone-nál: várható várakozási idő 50 perc. Közben jön a barátom, menjünk át, nézzük meg a T-Mobile-t. OK. Átmegyünk, intézzük azt az ügyet, közben visszanézek a Vodafone-hoz. Hamarosan következem is. Mondom a hölgynek, hogy akkor én most vinném a számomat a T-Mobile-hoz, mert köll. Válasz: az nem úgy van! Ők most akkor fogadják az igényemet, amire másnap kapok egy SMS-t, és akkor bemehetek bármelyik Vodafone üzletbe és kinyomtatják! (Csak jelzem, előrefizetős VitaMAX-os voltam, így nem értem, miért nem lehet azonnal megállapítani a számhordozás feltételeit.)

4. sorbanállás: vissza a T-Mobile-hoz, hogy mégis inkább kérjék át ők, nem akarok még egyszer sorbaállni. Itt van a kikérési papír, ezen rajta vannak a hivatalos adataim úgyis. Itt is lebeszél a hölgy, hogy volt már ügyfél, aki itt is és ott is elindította és két hét volt, mire sikerült. De mondom, én nem indítottam el semmit, csak kikértem egy papírt. Válasz: akkor is! Egyébként meg ő nem érti, ők ilyenkor mindig egyből kiadják a számhordozási papírt.

5. sorbanállás: Vodafone másnap. Megkapom a számátadási nyilatkozatot fél óra sorbanállás után a MOM Parkban, épp ott volt intéznivalóm a másik barátommal. Rohanás a T-Mobile-hoz a nyilatkozattal, de épp zárnak, este 8 óra van. Hívom a T-Mobile-t, hogy hol vannak nyitva 9-ig, de a telefonos menürendszer csak faxon (!) adná meg a nyitva tartást, így elbúcsúzik! OK. Új hívás. A franc fog itt a menüvel bajlódni, pedig milyen rendes akartam lenni, egyből ügyintéző kapcsolása. Közli, hogy két helyen vannak, az Árkádban és a Mammutban, én - mivel közben már a Thököly útnál járok - az Árkádot választom. Mire odaérek, 20:51 van az órámon... megállni sehol sem lehet, és sehol egy rohadt tábla, hogyan kell bemenni a bevásárlóközpont parkolójába, hát feladom. Mire megtalálom a parkolót, és felmegyek, pont bezárnak, a franc fog frusztrálódni. (Később kiderül, a Shell benzinkút MÖGÖTT lehet bemenni, de sehol nem mutatja semmi, én sem vagyok vak!)

6. sorbanállás: T-Mobile a következő napon. Hát nem egyszerű a dolog, mert ez egy magánelőfizetés volt, itt meg cégeset szeretnék. Ez úgy megy, hogy először itt is magánt kötök, majd 30 nap múlva, az első számla elkészülte után átmehetek cégesre, mert ilyen a rendszerük. Letörök, mint az Enter gomb régen az LCR-ben. Ezt látva kiderül, hogy van másik út, köthetek Dominót és akkor még a fel nem használt egyenlegem is átvihetem, ráadásul nem kell 30 napot várnom, mert - bár itt is kéne, de - a Dominónál nincs számla, így nincs értelme az első számlát várni. OK legyen ez, de ugye tutti így van, mert ez már a hatodik sorbanállásom? Persze-persze. Na, de a számhordozásra 4 napot várni kell, ez van. (Mondjuk nem értem, miért, a T-Comnál bele tudtuk tenni az ügyfelet a számhordozásba egy nappal előbb, még ha az kivételkezelés is volt.)

7. sorbanállás: Hurrá, dominós vagyok! Köszöntenek a T-Mobile hálózatán és engedélyezzem, hogy mindenféle sz@rt letöltsenek a telefonomra, amitől nekem milyen jó lesz. (Ki kérte?) A hangpostás is felhív kétszer, hogy "nekem díjmentesen" beállítsa a hangpostafiókomat, de elküldöm. Két nap múlva van rá időm, hát elmegyek a West-End T-Mobile ügyfélszolgálatára, épp a West-Endben van dolgom, van addig 55 perc. Közel 40 perces sorbanállás után sorra kerülök. Egy kissé indiszponált, bár nagyon kedves fiatalember végül beállítja nekem a csomagot, de azért biztonságból kétszer kell megemlítenem a kiegészítő szolgáltatásokat, mert különben elfelejti beállítani.

Ettől a perctől kezdve megvan a kívánt üzleti előfizetésem!

Na, ki csinálja utánam? :)

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Én utánad tudtam csinálni, csak a:
- T-Kábellel
- T-Online - T-Com vegyespárossal
- És egy gyöngyszem a kéményseprők (FŐKÉTÜSZ), amiről a blogomban is van néhány bejegyzés:
http://fabianranch.freeblog.hu