2008. június 12., csütörtök

Neked is jó a helyesírásod? Vagy csak azt hiszed, mint én...?

Újabb nagy csalódás a sorstól: 58%-osra sikerült kitöltenem egy internetes helyesírási próbatesztet, ami nem lenne baj, csak hogy én szakmai tartalmat szerkesztek az interneten... Vígasztalásul: a 60% kifejezetten jó eredménynek számít az oldal gazdái szerint. Mondjuk, az iskoláskoromban tanult helyesírás már megváltozott, gondoljunk csak az egykori "nyitvatartás"-ra, melyet ma már külön írunk, vagy a három budapesti kivételre, a Gellérthegyre, a Lánchídra, és a Margitszigetre. Ezek ma: Gellért-hegy, Lánchíd, Margit-sziget! DE! Ma már van olyan városrész, hogy Gellérthegy és Margitsziget, ezeket egybe kell írni!!!
Megvallom, leporoltam a legfrissebb (11.) kiadású helyesírási szabályzatot, mely eddig jobb sorsára várt és azóta lapozgatom, ha bizonytalan vagyok... Te is próbára teheted a helyesírásod itt:
http://www.szerkeszt.hu/teszt.php

Ui.: kérlek, ha írsz kommentet e bejegyzéshez, ne frusztrálj 90% feletti eredményeddel! (Akkor sem, ha valós!) Köszi! :)

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

78

Névtelen írta...

63. Ráadásul a telefon-előfizetési díjat is elrontottam...