2007. november 13., kedd

Homa Péterrel mindig történik valami, a fenébe is: most épp a T-Akármivel akasztottuk össze a bajszunkat

2007. november 13.

Adódik, hogy az ember fia nagyobb méretű fájlt küldene, mint amit bír az e-mail rendszer. Nosza, ftp-zzünk, feltöltjük egy webtárhelyre, megadjuk a linket és a címzett letölti.
Kaptam is webtárhelyet az ADSL-hez, 50 MB-ot, gondoltam, használatba veszem.
Igen ám, de a kérdéses fájlt egy tűzfalprogram volt, exe kiterjesztéssel. Mint kiderült, ilyet nem ajánlatos feltenni, nekem mégis engedte, majd utána beragadt, nem lehetett törölni, vagy áthelyezni/átnevezni.
Miután mindent megpróbáltam, telefon a T-Comnak, mivel T-DSL-em van. Onnan telefon a T-Online-hoz, mert ezt ők kezelik. Nagy nehezen kiderül, hogy a webtárhelyemet én azért nem tudom a T-Online webes felületén kezelni (ahol simán megoldhattam volna magam is a problémát, de nem engedett belépni), mert céges ügyfél vagyok és az csak a privátoknak jár. (Amúgy jól el van bonyolítva a T-Online online önkiszolgáló kezelőfelülete, már többedjére sem tudok kiigazodni benne, kész labirintus. Csak hozzáértőknek!!!)
Na, végül felveszik hibára a bejelentésemet, majd értesítenek. Ez 2007. október 10-én van. Egyből elérhetetlenné teszik a webtárhelyet, ettől kezdve egy bájtot sem tudok használni.
Ugye mindenki egyetért velem abban, hogy egy ilyen hiba javítása pár perc. Nem kell hozzá semmiféle kiszállás, alkatrész, elegendő újraépíteni a webtárhelyet, s ezzel automatikusan megszűnik az egész (mondtam nekik, hogy nyugodtan törölhetik), majd létrehozzák újra, s már kész is.
No, én csak három hét múlva reklamálok, igyekszem lojális lenni a szolgáltatómhoz. Mondja az ügyintéző, hogy három hete a rendszergazdánál van, bár megegyezünk abban, hogy ennek javítása öt perc. Mondom neki, mit tanácsol, mit csináljak?
Azt mondja, ő most ráírta, hogy én sürgettem, meg hogy 3 hete rossz, "talán ez segít majd", de nincs más tanácsa, minthogy én telefonáljak sűrűbben.
Várok újabb bő egy hetet. Tegnap telefonálok, 28 perc után kapok ügyintézőt a T-Com céges ügyfélszolgálatán, úgy, hogy közben nincs várakoztató zene. Kapcsolnak egy T-Online-os kollégát, aki kisvártatva közli, hogy ez már rendben van, csak újra be kell lépni. Én - kissé bizalmatlanul - megkérem arra, maradjon már addig a vonalban, amíg megcsinálom, mert ha valami nem úgy van, az életbe nem tudok még egyszer ügyintézőhöz kerülni. De végül minden úgy van, ahogy mondja, a webtárhely működik.
Tanulság: egy nagy szolgáltatóba bele van kódolva a rugalmatlanság. Egy kis internetszolgáltatónál már lehet, hogy maga az operátor elintézte volna a webtárhely javítását, vagy átszólt volna a rendszergazdának. Egy nagy cégnél ez már nem megy, itt front office meg back office van, támogató rendszerek, ISO folyamatok, hibajegyek, SMS értesítések a hibafolyamat állásáról, de azzal, hogy egy webtárhely pár perces javítást igénylő hibáját korrigálják, igazából senki sem foglalkozik.

Szilvi közben azon gondolkodik, hogy mennyire helytálló a 28 perces várakoztatás alatt az a szöveg, hogy "hívása fontos számunkra, ezért kérjük, tartsa a vonalat". Ezt mindenki a Citibanktól vette át, de már ott sem volt értelme. Ha a hívásom valóban fontos lenne a hívott számára, akkor nem várakoztatna 28 percig, hanem felvenné sokkal hamarabb.