2008. július 7., hétfő

Töketlen a Volksbank

Mint tudjátok, a munkám miatt sok banknak vagyok egyszerre az ügyfele, hogy ismerjem a szolgáltatásukat személyesen is. Van számlám a Magyarországi Volksbanknál is.

Idén januárban költségoptimalizálás címén minden számlámnál igyekeztem a lehető legolcsóbb konstrukciókat kiválasztani, hiszen havi több ezer forintot takarítok meg ezzel, sok kicsi sokra megy alapon. Szinte minden banknál lehet valamilyen olcsóbb megoldást választani, tippek itt (a cikk alján egy táblázatos összeállítás is letölthető): http://www.bankkartya.hu/?cikk=4571 .

A Volksbanknál is választottam egy ingyenes számlát, igaz, ehhez le kell kötni 50 ezer forintot. Mivel akkor néhány napja indult el a Volksbank megújított internetbank szolgáltatása, melyről magam is csak véletlenül, a bank honlapján értesültem, hát gondoltam, igénylem azt is.
Meglepődtem, amikor mondja az ügyintéző, hogy a betétlekötést nem tudja a rendszer. Egy pillanatra elgondolkodtam: a korábbi internetbankjuk, mely CSAK Windowson és ott is CSAK Internet Exploreren vagy Netscape-n megy (de úgy, hogy még az IE motort használó Maxthonon sem fut!) annyira fapados, hogy fapadosabb nem is lehetne. Két dolgot lehet tenni vele: átutalást benyújtani és számlakivonatot lekérni. Egyenleg is csak így ismerhető meg, kivonatlekérdezéssel, mely ráadásul kétlépcsős. Ja, és a szolgáltatást gépenként (pontosabban Windows telepítésenként) kell aktiválni úgy, hogy ki kell valamit nyomtatni és be kell küldeni a bankba. Hát ilyen a régi rendszer!

Erre több év után most csinálnak egy új internetbankot, és az olyan alapvető műveletet nem tud, hogy betétlekötés! Most nem mondom, hogy más internetbankok mire képesek, de pl. az OTP-nél vagy a CIB-nél szinte mindent meg tudsz csinálni, amit ma csak kiajánlhatnak az ügyfélnek a bankok. Következő meglepetés: visszamenőleg nem lehet számlatörténetet lekérni még az új rendszerben sem, csak az internetbank szolgáltatás indítását követő első tranzakciótól kezdve. Még ez is OK. Következő infó: a betétlekötést sem fogom látni, amíg egy tranzakció nem történik a lekötött betét számlán. OK ez is (milyen más választásom van?).

Eltelik 5 hónap. No, gondolom, megnézem már, hogy hogy alakult a számlám, megvan-e még a lekötött betétem, mert számlakivonatot (szintén költségoptimalizálás okán) nem kértem, bőven elég nekem az internetbank is. :) Nézem az internetbankban, de nem látszik a lekötött betétem.

Nosza, hívom a telefonos ügyfélszolgálatot, de nem tudok bejelentkezni, a kód nem működik. Ügyintézőhöz kerülök, aki átkapcsol egy internetbankos kollégájához. Az megemlíti, hogy lehet, hogy nem kértem, hogy a lekötött betétet is láthassam az internetbankban. De, szerintem kértem, de nézzük meg! Megnézi, tényleg kértem. OK. Akkor csak az lehet, hogy a beállítás óta még nem történt meg az a bizonyos első tranzakció, amely után az új fapados rendszerben is láthatom végre a lekötött betét egyenlegem. Mondom a srácnak, hát a kamatjóváírás nem számít annak? Hiszen tutti, hogy 1 havi rendszeres ismétlődő lekötést kértem. Azt mondja, de igen, annak számít, csakhogy én a folyószámlámra kértem átvezetni a kamatot, így a lekötött összeg változatlan maradt, úgyhogy még mindig nem történt meg az a bizonyos egy tranzakció.

Hát esküszöm, ilyen rendszer csak a Volksbanknál van! Na jó, akkor módosítsuk, hogy kamatos kamat kerüljön visszaforgatásra, tehát a gép kösse le lejáratkor a kamatot is. Igen ám, de ehhez fel kell hívjam az ügyfélszolgálatot újra. OK. Felhívom.

Persze megint nem tudok bejelentkezni, hiszen az az előbb sem ment. Mivel most már ez a fő probléma, hát nekikezdünk az ügyintézővel. Mondom neki, kezemben a januárban megkötött szerződés, mindent úgy csinálok, ahogy kell. Mondja, hogy az a baj, nem vagyok berögzítve a rendszerben. De nagyon rendes, felajánlja, hogy utánanéz és visszahív, de nem ma, mert délután fél ötkor már nincs nyitva a fiók, ahol a szerződésem őrzik. OK, mondom neki, csak abban segítsen, hogy ne kelljen bemenni a fiókba újra, mert az nekem idő, az idő meg pénz. :)

Két nap múlva hív, azt mondja, na, minden megoldódott, már működik. Legott hívom a telefonos ügyfélszolgálatot, hogy végre megadjam azt a #&@>{ betétrendelkezést, de megint nem megy a kód. Ügyintézőhöz kerülök, aki megnyugtat, hogy ők a szerencsétlenek, nem én, és hogy visszahív.

Pár perc múlva hív is vissza. Mondja, hogy örömhírrel nem tud szolgálni: a berögzített szerződés a következő munkanap lép csak életbe, a kollégája ezt elfelejtette közölni velem, elnézést kérnek. Mivel aznap péntek van, hát hétfőn fog legközelebb működni. OK.

Ma hétfő van, boldogan leporolom a kis azonosító kártyámat, pötyögöm be a számsort, és a kód MEGINT NEM MŰKÖDIK!!! Újfent ügyintézőhöz kerülök, aki persze ismételten semmit nem tud on-line csinálni, csak későbbi visszahívást ígér, de azt megerősíti, hogy a kódnak már működnie kéne.

Na itt kattantam el a Volksbankkal kapcsolatban és elhatároztam, hogy beírom a blogomba ezt az egészet, hátha ráakadnak a keresők és mások nem járnak úgy, ahogy én: volksbankosak lesznek... :((((

Utóirat, már a közzététel után: jó sokára aztán felhívtak, és közölték, hogy a pénteken rögzített szerződést most csak szerdától fogom tudni használni, mert épp "rendszerkarbantartás" van. Na most, ma hétfő van, még csak nem is kedd (azt már nem is mondom, hogy munkanap).
És ezt csak most mondták, se pénteken (2x), se ma előtte nem jutott egyikük eszébe sem!

Na, hát ilyen bank ez a Volksbank. Szerintem ne üzleteljetek vele, vannak náluk jobbak, profibbak! (Tippek magánban.)

2 megjegyzés:

DXN-GANODERMA írta...

Szia Péter!

Én ugy tudom most megcsinálhatod újra a számlád a scienneten keresztül 50 000 nélkül is.
http://www.sciennet.com/H017060/index.php?p=22

Üdv: Laci

Homa Péter írta...

Szia Laci!


Igen, de ahhoz kell ScienNet tagság is. Végül is ebben a sztoriban nem az 50.000 Ft zavart, hanem az eljárás.

De azért köszi a tippet!

Üdv.:

Péter